De N-VA van Nijlen maakt een inventaris van de toestand in alle Nijlense straten

Op 6 juni 2011

De N-VA maakt inventaris van toestand in alle Nijlense straten

05/06 De Nijlense afdeling van N-VA heeft zondag een speciaal project voorgesteld. De leden van het bestuur gaan alle mankementen in de straten inventariseren.

Daarvoor heeft de partij een lijstje ontworpen dat voor elke straat afgepunt zal worden. "Het gaat in totaal om 270 straten. We noteren de staat van het wegdek, grachten, voetpad en fietspad en de beschikbaarheid van riolering, verlichting, gas, waterleiding en distributie. We kijken ook of er voldoende groen in de straat is. In elke straat zullen we ook één gezin ondervragen om te kijken of ze speciale wensen hebben", legt voorzitter Bruno Van Camp uit.

De grote tocht door Nijlen zal de komende maanden gebeuren. "Daarna verwerken we de gegevens en kiezen we prioriteiten van punten die eerst aangepakt moeten worden. Het wordt een lijvig werkstuk. Op dit moment kiest het bestuur te vaak lukraak straten uit, terwijl er andere vergeten worden. We zullen hen ook een lijst bezorgen van onze prioriteiten. Hopelijk gebeurt er dan iets mee", aldus Van Camp.

Bert Provoost