De plaatselijke N-VA gaat niet akkoord...

Op 15 maart 2012

‘Het gemeentebestuur vond het nodig om de inwoners van Nijlen over deze kapping in te lichten met een dure huis-aan-huisbrochure. Dat is een heel uitzonderlijke maatregel', zegt het N-VA-bestuur.

‘Werd dit ingegeven door een vorm van onbehagen omdat de bestuursleden diep van binnen beseften dat ze een beslissing namen die de meerderheid van de bevolking afkeurt?'

Burgemeester Paul Verbeeck (CD&V) wijst er op dat de kosten voor het drukken vrij laag waren en de term ‘dure huis-aan-huisbrochure' zeker niet van toepassing is. ‘Bovendien', benadrukt hij, ‘formuleerde de oppositie in het verleden wel eens de kritiek dat de meerderheid te weinig communiceerde over belangrijke dossiers. Dat kan deze keer niet gezegd worden. Alle inwoners werden via de infobrochure duidelijk geïnformeerd over het verhaal, het waarom van de kappingen en over waar we met Kruiskensberg naar toe willen. Zo uitzonderlijk is dat trouwens niet, ook in het verleden heeft het gemeentebestuur al infobrochures over een bepaald thema gemaakt en verdeeld.'