N-VA en Nieuw Nijlen bundelen krachten voor gemeenteraadsverkiezingen 2024

Op 28 oktober 2023

Nijlen, 28 oktober 2023 - De partijen N-VA en Nieuw Nijlen hebben vandaag bekendgemaakt dat zij voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2024 een kartel gaan vormen. De twee partijen zullen met één lijst naar de kiezer trekken onder de naam "N-VA – Nieuw Nijlen".

In de parochiezaal van Bevel stellen de twee lokale partijen hun gezamenlijk project voor. "We zijn ervan overtuigd dat we samen een krachtig team kunnen vormen dat eindelijk de verandering kan brengen die Nijlen nodig heeft. We willen met de sterkst mogelijke ploeg naar de kiezer trekken ", aldus de voorzitters van Nieuw Nijlen Leo Verelst en N-VA Nijlen Jan Verbraecken

"Onze visie over de toekomst van Nijlen loopt sterk parallel. Onze fracties werken in de gemeenteraad als oppositiepartijen trouwens al jaren goed samen", vervolgen Verbraecken en Verelst. "We willen een gemeente die leefbaar, verkeersveilig en welvarend is. Een gemeente waar iedereen zich thuis voelt en waar de burger opnieuw op de eerste plaats komt", aldus de twee voorzitters. "Wij zijn hét alternatief voor de huidige meerderheid en roepen alle Nijlenaars op om ons te steunen op 13 oktober 2024 en hun stem absoluut te komen uitbrengen. Alleen zo kunnen we het verschil maken."

Lijsttrekker en kandidaat burgemeester voor het kartel wordt Leo Verelst, Jan Verbraecken zal de lijstduwerplaats innemen. De volledige lijst van kandidaten en het programma worden later bekend gemaakt.

Noot voor de Pers:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Leo Verelst, voorzitter Nieuw Nijlen: 0497 59 20 78
Jan Verbraecken, voorzitter N-VA Nijlen: 0475 75 31 44

Reeds in de Pers:

- RTV: https://rtv.be/artikels/n-va-en-nieuw-nijlen-kartel-naar-gemeenteraadsve...

- Het Nieuwsblad: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231028_96386143

- HLN: https://www.hln.be/nijlen/n-va-en-nieuw-nijlen-bundelen-krachten-voor-ge...

- GVA: https://www.gva.be/cnt/dmf20231028_96386143

Over N-VA – Nieuw Nijlen:

Dit is een kartel van de partijen N-VA en Nieuw Nijlen. Het kartel is opgericht om de krachten te bundelen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2024. De twee partijen hebben dezelfde visie voor de toekomst van Nijlen en willen samen een verschil maken voor de inwoners van de gemeente.