De N-VA van Nijlen gaat door op haar elan

Op 21 april 2012

OCMW-raadslid Jef Lemmens heeft besloten terug volledig de Nijlense N-VA-rangen te vervoegen. Jef was lid van Nijlen & U maar verkoos na interne partijspanningen en het daarbij horende  gekissebis deze partij te verlaten om te zetelen als onafhankelijke binnen de OCMW-raad.

Als bedrijfsleider van zijn eigen boekhoudkantoor is Jef de logica genegen; hij is uit Nijlen & U gestapt en volgt consequent zijn geweten. Op het einde van zijn mandaat zegt hij de openbare  gemeentepolitiek vaarwel. Dit wil niet zeggen dat hij alle politieke activiteiten volledig links zal laten liggen; het is immers een publiek geheim dat Jef het Vlaamse gedachtengoed zeer genegen is en dat uit zich in het feit dat Jef terug meer actief zal zijn binnen de N-VA Nijlen.

Met Jef verdwijnt een gedreven politicus uit de openbaarheid die steeds weer getuigde van gezond verstand, zeker als het op financiën aankwam. N-VA Nijlen hoopt op zijn expertise beroep te kunnen doen.

Maar hier is de kous nog niet mee af; men zegt dat politiek in het bloed zit. Wellicht klopt dit ook: Stijn Lemmens, industrieel ingenieur en zoon van Jef, volgt Jef niet alleen op in het familieaccountantskantoor maar zet dit verkiezingsjaar binnen N-VA Nijlen ook zijn eerste stappen in de gemeentepolitiek.

In de schoot van N-VA Nijlen zijn er nu twee familiegeneraties actief:  Jef Lemmens samen met zoon Stijn en voorzitter Bruno Van Camp samen met dochter Inge die, naar we uit goed ingelichte bron vernemen, dit jaar op de zesde plaats zal prijken van de N-VA lijst  voor de provinciale verkiezingen.