Haal varkensruggen weg !

Op 15 maart 2013

"In 2008 werd er door de afdeling Verkeerskunde van het Agentschap Wegen en Verkeer een motorrijdersvademecum opgesteld met aanbevelingen over de aanleg van wegen zodat de veiligheid van motorrijders niet in het gedrang komt. Vlaams minister Hilde Crevits heeft het ook onderschreven. Wij vragen om daar rekening mee te houden. Varkensruggen zijn niet bepaald motorvriendelijk", zegt het raadslid.

In Nijlen liggen er nog op verschillende plaatsen varkensruggen. Dat is het geval aan de Koningsbaan-Lindekensbaan, Koningsbaan-Breugelhoevestraat, Koningsbaan-Kapellebaan, Bevel-dorp en Berlaarsesteenweg. Schepen van Openbare Werken Paul Laurijssen (CD&V) blijkt ook een koele minnaar van de witte obstakels. "We gaan bekijken of we bij nieuwe projecten langs banen met varkensruggen die dingen kunnen verwijderen, want dit zorgt inderdaad niet altijd voor de meest veilige situaties, al zijn ze indertijd aangelegd om de fietsers te beschermen. We zullen de beslissing ook telkens nemen met het budget in het achterhoofd."

Ook in andere gemeenten rijst er vaak protest tegen de varkensruggen

Hoe waardevol vond je dit artikel?